تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸  ، 
کد خبر : ۲۸۹۱۵۵

سیدحسن خمینی: اعتماد مردم به دستگاه دیپلماسی بی سابقه است

باید دلی بزرگ داشت و تهمت‌ها و هجمه‌ها را به دل نگرفت

(روزنامه ايران - 1394/08/12 - شماره 6068 - صفحه 2)

سید حسن خمینی از محمد جواد ظریف دلجویی کرد. به گزارش «جماران» نوه بنیانگذار انقلاب در دیدار با وزیر امور خارجه، مدیران این وزارتخانه، سفرا و مسئولان نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور خطاب به وزیر امور خارجه گفت:به جرأت می‌توان گفت که دستگاه سیاست خارجی ایران در هیچ دوره ای، به‌اندازه امروز مورد اعتماد مردم و جامعه اسلامی مان نبوده است. وی با بیان اینکه اعتماد ملی به دستگاه دیپلماسی و شخص وزیر امور خارجه سرمایه‌ای بزرگ برای آنان فراهم کرده است افزود: وقتی نظرات اقشار مختلف جامعه را می‌شنویم، متوجه می‌شویم که محبوبیت آقای دکتر ظریف و اعتماد مردم به توانایی ایشان که طبعا اعتماد به همکاران ایشان هم هست، بی‌سابقه است که توأمان بودن این دو (اعتماد و محبوبیت) نکته بسیار مهمی است.

نوه بنیانگذار انقلاب ادامه داد: در کنار این واقعیت، اعتماد مقام معظم رهبری نیز امر بسیار مهمی است و من سراغ ندارم که ایشان در مورد هیچ مجموعه کارگزاری در نظام چنین تعابیری را داشته باشند؛ نمونه این تعابیر را در دیدار رمضانی امسال ایشان که چهار صفت مؤمن، متدین، غیور و انقلابی را برای تیم مذاکره کننده به کار بردند، بیانات شان در دیدار اخیر و مقاطع مختلف دیگر می‌توان شنید. سید حسن خمینی اعتماد مجموعه حاکمیت و مردم به سکانداران دیپلماسی کشور را نعمتی بزرگ خواند و خطاب به آنان گفت: امید بستن جامعه به توانایی‌های شما مسئولیت را نزد خدا و خلق او بیشتر می‌کند، زیرا مردم انتظار دارند همت شما، با توجه به تجربه چند دهه کار در جمهوری اسلامی به ثمر بنشیند.

وی سپس برخی هجمه‌ها به دستگاه سیاست خارجی کشور را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه ممکن است گل محبت مردم خار دشنام را هم در پی داشته باشد به خاطره یکی از یاران امام(ره) اشاره کرد و گفت: یکی از یاران امام نقل می‌کند که در سال‌های اول مبارزه یک روز صبح از پشت منزل ایشان عبور می‌کردم که اعلامیه‌ای حاوی ناسزاهای فراوان به امام را مشاهده کردم؛ وقتی وارد منزل شان شدم ایشان را در حال وضو گرفتن لب حوض دیدم؛ امام در حالی که از زیر ابرو مرا نگاه می‌کردند، متوجه شدند که آن برگه اعلامیه را در دست دارم، سپس گفتند خودم صبح وقتی برای قدم زدن رفته بودم آن را دیدم اما آن را نکندم وسپس گفتند نهضت بدون فحش خوردن به جایی نمی‌رسد.

یادگار امام با بیان اینکه انسان باید توانایی خود را در مقابل چنین واقعیاتی بالا ببرد، افزود: کار بزرگ، هم محبوبیت زیاد و هم سختی‌های بزرگ دارد؛ همانطور که امام راحل ما نیز از دل مصائب به عظمت رسیدند. روزهایی بوده است که برخی یاران نزدیک امام می‌گویند من و پدرت(مرحوم حاج سید احمد خمینی) روزها در منزل امام در قم می‌نشستیم، اما یک نفر هم نمی‌آمد.وی افزود: پیامبر اسلام(ص) که عظمتی بالاتر از ایشان در جهان وجود ندارد از مسیر سختی به این نتیجه رسیده است که قصه‌های تلخ آن را شنیده ایم.

سید حسن خمینی تصریح کرد: کار بزرگ سختی‌های خود را دارد اما باید دلی بزرگ داشت و تهمت‌ها و هجمه‌ها را دل نگرفت؛ زیرا دنیا دو روز است و همه تمجیدها و هجمه‌ها از بین می‌رود.

گزارش ظریف درباره برجام

در ادامه این دیدار محمد جواد ظریف گزارشی از «برجام» ارائه کرد. وزیر امور خارجه توجه به سه اصل مهم «همکاری بین‌المللی مبتنی بر عزت»،« مصالح کشور» و «نظام و دستورات مقام معظم رهبری» را به عنوان لوازم اجرای «برجام» برشمرد و گفت: عزت اقتدار، سربلندی و آبروی خود را مدیون روحیه خودباوری هستیم که از امام(ره) به ما رسیده است و آنچه گفتمان اصیل انقلاب بود.وی افزود: اگر از فرصت اتمام مراحل مقدماتی برجام با همدلی، همفکری و همزبانی، بهره‌گیری کنیم شرایط ویژه‌ای برای انقلاب، کشور و نهضت اسلامی که مرهون رهبری امام است، فراهم می‌شود؛ اما این فرصت در صورت عدم بهره‌گیری می‌تواند تبدیل به مخاطره شود.

ظریف ادامه داد: در این راستا تصمیم گرفتیم مسئولان تمام نمایندگی‌های ایران را برای همفکری دعوت کنیم تا در مورد این موضوعات ویژه بحث کنیم و از رهنمودهای بزرگان بهره‌مند شویم. وزیر امور خارجه به شرایط خطیر منطقه اشاره کرد و افزود: نیاز داریم با توجه ویژه به شرایط کنونی که دروغ «تهدید» ایران در آن فروریخته و واقعیت ثبات برانگیز بودن جمهوری اسلامی ایران در آن روشن تر شده است از این فرصت استفاده کنیم و شرایط را به آنچه مدنظر امام(ره) و رهبری بود برسانیم تا بر مبنای اخوت اسلامی بتوانیم راه پیشرفت و توسعه را پیش ببریم. وی یادآور شد: کمتر کسی می‌تواند به‌اندازه نمایندگان جمهوری اسلامی در خارج از کشور عظمت و بزرگی این آرمان‌ها و اهمیت آنها درایجاد قدرت برای آنها را حس کند.

ما تمام عزت اقتدار، سربلندی و آبروی خود را مدیون روحیه خودباوری هستیم که از امام(ره) به ما رسید است و آنچه گفتمان اصیل انقلاب بود و امام(ره) و مقام معظم رهبری جانشین وارسته امام(ره) بر آن تأکید داشته‌اند این خودباوری بود. ظریف تأکید کرد: به همین دلیل امروز توانسته ایم در برابر قدرت‌های بزرگ دنیا بایستیم، حرف خود را بزنیم و با سلامتی از این کارزار دشوار بیرون بیاییم.

http://iran-newspaper.com/newspaper/page/6068/2/96089/0

ش.د9404389

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات